Veelgestelde vragen2022-12-21T14:04:39+01:00

VEELGESTELDE VRAGEN

Hier vind je de meest gestelde vragen.

Kan je het antwoord op je vraag niet vinden, is het onduidelijk of wil je gewoon meer informatie over een bepaald onderwerp? Schroom dan niet om contact op te nemen via het contactformulier.

Waarom je is Etsy shop duurder?2024-02-09T10:41:23+01:00

Wellicht is het je opgevallen dat de prijzen in mijn Etsy (Yarnsea, Ravelry, Ribbl) shop hoger zijn dan op mijn eigen website. Dit komt omdat Etsy (en andere platformen) over verschillende bedragen commissie vraagt in de vorm van een percentage. Zo vraagt Etsy commissie over het bedrag van de producten, de verzendkosten, totale opbrengst en brengen ze BTW in rekening. Bij Ravelry draag je een vaste fee af per patroon, evenals bij Ribblr en Yarnsea. Hier op mijn eigen website heb ik dat niet. Vandaar dat de prijzen en verzendkosten op Etsy hoger zijn, zodat ik deze bijkomende kosten kan compenseren.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?2022-06-15T12:06:07+02:00

De bestelling wordt verzonden zodra de betaling binnen is. Dit is in de meeste gevallen binnen 48 uur, met uitgezonderd van weekenden.

Bulkorders:

Bij speciale bestellingen, wordt de bestelling verzonden zodra alles gereed is. Denk hierbij aan bulk-bestellingen. Hierover zal apart contact worden opgenomen.

Feestdagen en/of persoonlijke omstandigheden

Daarnaast kan de verzending afwijken als er zich een feestdag voordoet of persoonlijke omstandigheid. Indien bestellingen vertraging oplopen, zal er op de website een melding staan om hierover klanten te informeren.

Nabestellen:

Sommige producten kunnen worden nabesteld. Deze zijn dan momenteel niet op voorraad. Hierover zal een bericht worden gedeeld met de koper over het leveringstermijn.

Wat zijn de verzendkosten2022-06-15T12:00:39+02:00

De verzendkosten worden bepaald aan de hand van het artikel wat je besteld. Zo passen een paar armbanden met gemak in een brievenbusdoosje, terwijl grotere items in een doos moeten. Hieronder staan de meest actuele verzendkosten berekend door PostNL.

Nederland:
Brievenbusdoos: € 4,10
Pakket vanaf: €6,75

Europa:
Brievenbusdoosje vanaf: € 4,65
Pakket vanaf: €9,30

Non-EU-landen:
Brievenbusdoos vanaf: € 6,00
Pakket vanaf: € 12,00

Wereld:
Brievenbusdoos vanaf: € 10,30
Pakket vanaf: € 19,25

Kan ik ook retourneren?2022-06-14T08:57:02+02:00

Overzicht

Ons terugbetalings- en retourbeleid geldt voor 14 dagen. Als er 14 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden. Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet het artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten. Verschillende soorten goederen kunnen niet worden geretourneerd. Hieronder vallen artikelen die zijn aangepast naar persoonlijke wensen zoals toevoeging van naam, speciaal kleurgebruik, afwijkend gebruik van garen en dergelijke.

Extra niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare patronen

Om de retourzending te voltooien, stuur je een berichtje via het contactformulier, onze Facebook en/of Instagram account.

Wanneer gedeeltelijke restitutie? 

Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restitutie wordt verleend:

  • Elk artikel dat niet in de originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet aan onze fout te wijten zijn.
  • Elk artikel dat meer dan 14 dagen na levering wordt geretourneerd.

Terugbetalingen

Zodra je retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen wij een e-mail om je te laten weten dat wij de geretourneerde artikel(en) hebben ontvangen. We zullen je ook op de hoogte brengen van de goedkeuring of afwijzing van de terugbetaling. Als de terugbetaling wordt goedgekeurd, wordt deze verwerkt en binnen een bepaald aantal dagen automatisch gecrediteerd op uw creditcard of oorspronkelijke betaalwijze.

Te late of ontbrekende terugbetalingen

Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst nogmaals je bankrekening. Neem vervolgens contact op met je creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat de terugbetaling officieel is geboekt. Neem vervolgens contact op met je bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling is geboekt. Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds geen terugbetaling ontvangen, neem dan contact met ons op via info@byadinda.nl

Uitverkoop artikelen

Alleen normaal geprijsde artikelen kunnen worden terugbetaald. Uitverkoopartikelen kunnen niet worden terugbetaald.

Ruilen

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als je het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@byadinda.nl en stuur je artikel naar: Sterappel 50, 4191DM te Geldermalsen.

Retourzendingen

Om je product te retourneren, dien je zelf het product te sturen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de eigen verzendkosten voor het retourneren van het artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Je krijgt het bedrag met een waarde van de items, retour gestort.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via info@byadinda.nl of via het contactformulier voor vragen met betrekking tot terugbetalingen en retourzendingen.

Kan ik mijn bestelling annuleren2022-06-14T08:01:09+02:00

Toch twijfels over je aankoop na bestelling? Je kan tot 24 uur na het bestellen, je bestelling annuleren. We storten dan gelijk de gemaakte kosten retour via Stripe. Wil je annuleren? Stuur dan binnen 24 uur een mail naar info@byadinda.nl met daarin je bestelnummer en volledige naam. Je kan ook altijd een bericht sturen via Facebook of Instagram. Annuleren kan tevens als je een account hebt aangemaakt op onze website. Zodra je annulering is verwerkt, zullen we het geld aan je terugstorten.

Mijn bestelling is geannuleerd2022-06-14T07:58:07+02:00

Is je bestelling door ons geannuleerd? Dat kan doordat:

  1. Je ons een verzoek tot annuleren hebt gestuurd per mail/prive bericht via Facebook of Instagram;
  2. Je een product hebt besteld wat op ‘nabestelling’ ging en wat helaas niet meer leverbaar is.

Verzoek tot annuleren

Heb je iets besteld maar heb je je toch bedacht? Dan mag je ons dat altijd laten weten. Annuleren kan binnen 24 uur na bestelling via je account. Niet gelukt? Dan mag je ons altijd een mailtje sturen op info@byadinda.nl. Je mag natuurlijk ook altijd een prive berichtje sturen via Facebook of Instagram. Vermeld hierbij altijd je ordernummer en volledige naam. We storten dan direct het al eventueel overgemaakt bedrag naar je retour.

Geannuleerd omdat het product niet meer te krijgen is 

Enkele van onze producten kunnen op verzoek nogmaals gemaakt worden. Hier zit echter wel een termijn aan vast. Is iemand je net voor met een nabestelling? Dan kan het zijn dat het product helaas niet meer na te maken is. We vinden dit uiteraard heel vervelend en laten je dit dan ook per mail weten. We vragen je of je eventueel een ander soortgelijk product wilt ontvangen. Zo niet, dan annuleren wij op verzoek je bestelling en krijg je uiteraard het bedrag gestorneerd.

Stripe betalingen, wat is dat?2022-06-14T07:50:57+02:00

Als je via mijn website besteld, kom je via het betaalmenu uiteindelijk uit bij een betaalsysteem. Om dit te genereren, maak ik gebruik van Stripe (Stripe Payments). Stripe is een een wereldwijd betaalsysteem die de afhandeling van verschillende betaalsystemen op zich neemt. Zij innen voor mij de betalingen omdat ik anders geen gebruik kan maken van dergelijke betaalopties.

Op je (digitale) afschrift bij de bank, zal je een kenmerk treffen van Stripe met een verwijzing naar mijn account. Dit is vaak in de vorm van een lang nummer die verwijst naar mijn account.

Titel

Ga naar de bovenkant